Nu är kameran hemma igen


Foto: Stefan Falkelind

Nu har jag traskat in till stan och hämtat kameran. Snöar gör det ute och kylan biter i ansiktet. Riktigt rå kyla så man nästan vill krypa ner i lä nån stanns. Värst är det när jag kommer ut på gångbron. Snön yr och vinden griper tag i en så man får kämpa sig över bron. Väl inne i stan är det lite kusligt öde. Inte många pers ute. Det kan jag förstå. Juldekorationerna från butiksfönstren lyser upp gågatan. Svänger in på gården där lokalen ligger. Jag får pöllsa igenom snön som lagt sig i drivor framför trappan. Stampar av mig snön och låser upp och går in. Skönt med värme tänker jag. Plockar åt mig några affisher som jag ska sätta upp på tillbaka vägen. Det är ju party snart. Tar kameraväskan och kommer på att jag nog måste ta ett kort på mig själv. Sen ut i snöyran och samma väg hem i kylan.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här. Jag svarar på dina kommentarer på din blogg.:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adress till din blogg/hemsida:

Skriv vad du har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0