Vakten raggade på mig och sen kommer man inte in igen


Foto: Stefan Falkelind

I går var det dags igen för Club Alexis. Som tur var så hade jag sen tidigare införskaffat alkoholen. På dan var jag och några till på Twain och ställde i ordning inför kvällen. Vi har flyttat klubben till Twain och förväntningarna inför kvällen var stora. Det blev så jäkla nice med pyntet.Det började med förfest i en lokal inne i stan. Tänkte först att det nog inte skulle dyka upp nästan nån. Men ack så fel man hade. Vi lyssnade på skön musik och hade superkul. Klockan började närma sig 22 så vi avrundade och knatade iväg till Twain. Väl där så träffade man genast folk man känner. Var så himla glad över hur jäkla snyggt vi fixat till det. På dansgolvsväggen satt det en jätte spindel i spindelnät. Så jäkla coolt var det.

Klockan hade blivit ungefär tjugo i två och jag skulle ut och ta en cigg. Ställde mig utanför entren och stod där och surrade med några som jag kände. Visst var man berusad men inte mer än "normalt". Rökte färdigt ciggen och skulle gå in med de som jag stått och osat med. Vakten öppnade snällt dörren för oss men när jag skulle gå in stängde han dörren. Han sa att jag inte fick komma in igen och att jag skulle gå hem och sova.

- Du är för full, säger han.
- För full? Det stämmer ju inte, svarar jag.
- Jo du är för full. Du vinglade. Du får gå hem och sova.
- Jag är inte mer full än andra som du släpper in , fortsätter jag och pekar mot några som är på väg att gå in.
- Du får gå hem och sova annars ringer jag till polisen.
- Jag har inte gjort någonting. Jag är arrangör här ikväll.
- Du är för full. Gå nu annars ringer jag efter polisen.


Foto: Stefan Falkelind

Jag stod kvar där utanför och pratade med lite folk. Det var flera som sa att inte är du för full. En del sa till och med att de själva var mer berusade. Dessutom så hade jag inte alls vinglat "onormalt". Men jag stod kvar där och vakten fick säga till mig åtta gånger. Några tjejer som jag känner följe med mig på en lugn efterfest.Jag kan lägga till att lite tidigare så hade jag fått en såkallad flört lapp av en som jobbade i garderoben. Först trodde jag att hon skämtade när hon sa att det var från vakten men det stämde.. På flörtlappen står det så här: "Det här är en flört från vakten. Sen har han kryssat i på baksidan: "Du är sexig.Jag är kåt.Jag vill ha dig. Vill du följa med. Kontakta mig i dörren." Först raggar vakten på mig och sen stoppar han mig från att komma in igen. Vilket jävla sätt att stoppa arrangören från att komma in igen. Dessutom så var jag ju inte för full och slutligen så skriver man inte raggningslappar till gäster man inte känner. Han uppträdde så jävla oproffsigt. Jag ska prata med ägarna till restaurangen. Hoppas att han byter jobb för som vakt passar han inte. Fy fan säger jag bara.


S och J på förfesten. Foto: Stefan Falkelind


Från förfesten. Foto: Stefan Falkelind


Från förfesten. Foto: Stefan Falkelind


Från förfesten. Foto: Stefan Falkelind

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Petra

Gud, så dåligt. Klaga på!

2008-10-30 @ 22:19:55
URL: http://egokick.blogspot.com
Postat av: Stefan Falkelind

Ja jag ska verkligen klaga.

2008-11-03 @ 15:34:48

Kommentera inlägget här. Jag svarar på dina kommentarer på din blogg.:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adress till din blogg/hemsida:

Skriv vad du har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0