Nio timmar tog filminspelningen

Nu är filminspelningen över. Helt otroligt vilken tid det kan ta vid en sån här sak. Nio timmar tog det innan jag fick knata hem. Själva filmningen tog inte så lång tid utan det var väntan. Det är så mycket som ska stämma. Jag var på plats strax före 16. Blev avprickad och fick en "familj". Fick sätta sig i en av bänkraderna i Gamla kyrkan. Handlingen skulle utspela sig i en norsk kyrka på julaftonskvällen. Sen flyttades folk omkring i bänkraderna men inte där jag satt. Sen väntan och väntan,inspelning,väntan och väntan. En del av oss fick gå iväg till Gamla tingshuset för lite mat. jo de andra fick också mat sen. Väntan och väntan. Sen tillbaks till kyrkan och filmning. Jag fick flytta till en bänkrad längre fram. Klockan var sent då och många hade blivit tvungna att åka hem. Sist så tog de ljudupptagning som de skulle ha som bakgrunds ljud. Sen var det klart för min del. En helt otrolig upplevelse att få vara med i en film. Så jäkla kul alltså. Hörde att den skulle visas på filmfestivalen i Cannes. Fan va kul.


Norska skådespelerskan. Foto: Stefan Falkelind



1. Här håller de på att fylla en balong som sen skulle upp i taket.
3. Min trevliga bänkkamrat
4. Kameran
5 Hon höll reda på oss statister.
6. Norska skådespelerskan i en tagning.



1. Min trevliga bänkkamrat igen och en av statisterna.
2. Skådespelaren från "Pistvakt"
4. Filmteamet
(Klicka på miniatyrerna som blir de större)

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Det måste ha varit spännande fast all väntan

Kram Ingrid

2009-12-15 @ 20:01:43
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: PG Bergqvist

Fina bilder.

Det här får vi göra om, det var kul även om vi fick vänta en hel del. Men det var goda mackor.

Och sen får vi se hur filmen från de dolda kamerorna blir. :)



Ha det.

2009-12-16 @ 02:25:23
Postat av: attis

Fasen så rackarns skoj att få vara med på film. Grattis till det. Du får baka ett gäng kakor. De är så lätta att gör och syndigt goda. Ha det bästeliböäst.

Kramen

2009-12-16 @ 09:18:56
URL: http://attisblogg.blogg.se/
Postat av: Stefan Falkelind

PG: Ja det här måste vi göra om, absolut. Ja man var iställd på att få vänta så det gjorde inte så mycket. Ja mackorna var så goda så. He he ja den filmen blir speciell he he.

2009-12-16 @ 13:47:19
URL: http://falkelind.blogg.se/
Postat av: Anneli

Något att berätta för barnbarnen.......

2009-12-16 @ 20:35:42
URL: http://resangenomlivet.blogspot.com
Postat av: Fredrik Olausson

Din bänkkamrat såg ju väligt nöjd ut att få sitt bredvid dej...... NOT.

2009-12-17 @ 12:25:13
URL: http://fredrikolausson.blogg.se/

Kommentera inlägget här. Jag svarar på dina kommentarer på din blogg.:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adress till din blogg/hemsida:

Skriv vad du har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0