Strömavbrott

Var på stan idag och när jag kom hem därifrån och skulle öppna porten så upptäckte jag att den var låst. Låst på dan?,tänkte jag. Blev fundersam men tänkte att de kanske hade börjat att låsa porten även på dan. Låste upp och väl inne i lägenheten tyckte jag det var ovanligt tyst och lugnt. Tänkte inte på det så mycket. Skulle tända i sovrummet så det skulle bli lite ljusare men inget hände. Fan, tänkte jag. Har lampan gått här med? Prövade i vardagsrummet men lika där. Hela lägenheten var totalt strömlös. Kollade i trapphuset och där fanns det inte heller en gnutta ström. Det visade sig att nån server hos Jämtkraft hade brakat ihop så att det var strömlöst lite var stanns. Affären var utan. Min granne likaså. Fan tänkte jag. Märkte hur beroende man är av ström när den försvinner. Det tog en timme innan den kom tillbaka och jublande glad blev jag.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tittar in och säger hej!

2009-01-15 @ 21:41:55
Postat av: jezzo

Fin blogg :) får titta in hit någon mer dag

2009-01-16 @ 12:27:21
URL: http://jezzo.blogg.se/
Postat av: Stefan Falkelind

Jezzo: Kul att du tycker att min blogg är fin:) Ja titta in här fler gånger. Tack för din kommentar.

2009-01-17 @ 01:36:58

Kommentera inlägget här. Jag svarar på dina kommentarer på din blogg.:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adress till din blogg/hemsida:

Skriv vad du har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0