Matkunderna blir lurade



Det är dyrt att handla mat. Men man måste ju det tyvärr. Bröd är en grej man oftast behöver. Det finns mängder av olika brödsorter och tunnbröd är en av dem. Det finns billigare och dyrare. Här på Frösön på Konsum såg jag en skylt för ett av de billigare sorterna. Men i backen så låg det ett mycket dyrare tunnbröd. Ingen prislapp på den inte. Varför? Jo det är uppenbart att de försöker lura  kunderna att köpa det dyrare. För det är inte första gången som det händer. Hemköp i stan gör på samma sätt. Så se upp när ni handlar tunnbröd. Kolla märket och prislappen. Butikerna vet att det är många som inte kollar vilket märke de köper eller vad de får betala. Lägg av med att lura era kunder, Konsum och Hemköp. Skärp er.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Daniel Hessel

Vi har haft denna diskussion förut och jag säger det igen "Allt e fejk men det funkar" Spelar ingen roll vad det är. Haha

2009-05-27 @ 19:44:45
URL: http://www.danielhessel.se
Postat av: Anita Månsson

Jag mailade och klaga till en konsumbutik i Gävle när jag bodde där

Dom satte röda prislappar på vissa varor, som om det vore extrapris på det

Men det var det inte utan det var ordinarie priser

Ett sätt att få kunder att tro att det var billigt bara för att dom använt en annan färg på prislapparna

Man tittar ju automatiskt på en vara med en röd prislapp


Kommentera inlägget här. Jag svarar på dina kommentarer på din blogg.:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adress till din blogg/hemsida:

Skriv vad du har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0