Twilight-stjärnan naken för pälsdjurens skull



Ni har sett stjärnan Christian Serratos i Twilight men aldrig så här blottad. Hon ställer upp för pälsdjuren helt naken i djurrättsorganisationen PETAs antipälskampanj "I'd Rather Go Naked Than Wear Fur”. Jag blir så glad när jag ser annonsen. Christian Serratos ska ha en stor eloge för att hon protesterar mot hur vi människor behandlar djuren som sen ska bli pälsar och pälsdetaljer på kläder. Säg nej till päls!! Vi har inte någon som hellst rätt att låta djur lida för att vi ska kunna använda deras päls. Totalt onödigt bara för vår fåfänga. Det får vara nog nu. Eller vad tycker ni mina bloggläsare?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: attis

Hej vännen. Tittar in och önskar en trevlig helg. Vi har internet haveri här så jag vet inte om jag kommer in nåt. Har just nu lånat dotterns dator. Ha det gott.

Kramen

2009-11-13 @ 10:47:12
URL: http://attisblogg.blogg.se/
Postat av: Marica Rödebäck

Jag är också intresserad av snygga kläder och mode till mig själv, men bara för det orkar jag inte med alla dessa miljoner bloggar som handlar om precis samma sak.

2009-11-13 @ 12:30:54
URL: http://rodeback.blogg.se/
Postat av: Angelica

Helt rätt inget litet stackars djur ska behöva lida för att någon dåre tycker att de ser sig finare ut i äkta päls än fejk!



Ps: Lånat en bild från dig, därför är du länkad på den :D .. Ha en fortsatt bra dag!

2009-11-13 @ 13:30:26
URL: http://cosmetika.blogg.se/
Postat av: Jilina - inte som alla andra...

Jag har aldrig förstått mig på det där med att använda päls :S.



Bilden är skitsnygg tycker jag :P

2009-11-13 @ 15:47:41
URL: http://jilina.se
Postat av: erik

kan bara instämma. dock lite trist att en klassiskt snygg tjej måste klä av sig naken för att få fram budskapet...

2009-11-13 @ 20:54:21
URL: http://www.forbypels.no
Postat av: Karin

Här är jag lite kluven...

Att föda upp djur för att bara flå pälsen av den tycker jag är hemskt !

Däremot bor det en liten urjägare i mig, och jag tycker att man ska ta hand om allt om man dödar ett djur.

Jag är ju inte vegetarian heller, så då tycker jag man ska ta reda på allt från djuren man äter upp.



Har själv en gammal jacka, som jag älskar, som har kaninfoder.

Finns inget som så varmt ock skönt, och jag brukar klappa kaninerna, och hoppas de hade ett bra liv, och att deras kött hamnade i någon gryta, efter att de levt ett bra liv någonstans på en liten gård.



Nu kanske det inte är så, och jag är restriktiv mot pälsprodukter...



Ju fler konstgjorda produkter som kan konkurera med de äkta desto bättre !

Men om man ändå äter köttet tycker jag det är viktigt att ta reda på skinnet också !



Tyvärr är det ju inte så populärt med ko- gris- eller fårskinn. - Om det inte är till skor eller plånböcker.

Men det är ju ting som även vegetarianer använder...

Kanske tur atttt det finns köttätare också ! ;P

2009-11-13 @ 21:34:57
URL: http://karin.hermansro.se
Postat av: Stefan Falkelind

Nej jag tror inte att kaninerna som din päls är gjord av blivit uppfödda på någon liten går där de haft det bra. De kommer nog från en kaninfarm där livet inte alls varit så bra för dem. Fast om man går till minkuppfödningen så används inte köttet till människoföda utan det mals ned och blir till djurfoder. En onödig och grymm uppfödning enbart för pälsens skull. Det är så fel. Veganer använder inga skinnprodukter medans en del vegetarianer gör det.

2009-11-14 @ 13:11:56
Postat av: Jonte

Jag hade ingen aning om detta men det är väldigt bra gjort av henne!

2009-11-15 @ 15:46:37
URL: http://repeatmymusic.blogg.se/

Kommentera inlägget här. Jag svarar på dina kommentarer på din blogg.:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adress till din blogg/hemsida:

Skriv vad du har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0