Sov över i spökprästgården


Foto: Stefan Falkelind

Eftersom det är en bloggläsare som vill att jag berättar om spökprästgården i Borgvattnet så kommer det här. Den ligger i Ragunda kommun och i landskapet Jämtland. Jag har själv sovit över där med några polare fast det var många,många år sen. Klarar man av att stanna där hela natten så får man ett övernattningsbevis och ett sånt fick jag. Huset byggdes 1876 och det sägs vara hemsökt. En präst har blivit urkstad ur gungstolen,kvinnor har setts sitta i en soffa i "gråteskornas rum". När vi var där så gjorde vi anden i glaset. Det var sent på kvällen och vi satt i matsalen. Plötsligt så hör vi en knackning på dörren. Den var stängd och det fanns inga andra i huset än vi. Ena polaren ropade "Kom in" men jag sa åt honom att inte bjuda in det som fanns där på andra sidan. Han klev upp och gick och öppnade dörren men det fanns ingen där. Sen när jag gått och lagt mig i TV rummet så vaknar jag till av att min polare kommer fram till mig och säger att jag ska kliva upp för vi skulle ju festa. Somnar om och vaknar sen av att han kommer fram och säger samma sak. Han "gick före sig" helt enkelt. Jag tror stenhårt på att pästgården är hemsökt. Vad tror ni?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentarer
Postat av: Karin

Absolut !!!

Vågat att köra anden i glaset där !

Det skulle jag aldrig ha givit mig in på.... =D

2009-09-08 @ 14:43:28
URL: http://karin.hermansro.se
Postat av: Jonte

sv: Det är väl relativt jobbigt. Jag får sällan anfall vilket iallafall känns skönt!

Låten med Nordman är riktigt bra!

2009-09-08 @ 15:21:46
URL: http://repeatmymusic.blogg.se/
Postat av: Anita Månsson

Jag och mamma skulle sova där när jag var uppe nu men det blev aldrig av

Inte bra med anden i glaset överhuvudtaget!

Man kan få med sig någon/några som man inte vill

Postat av: nichää

gud va läskigt men endå sjukt kul! Spöken/andar är något jag verkligen är något jag är helt inne i! Men jag skulle nog aldrig våga sova där!



skulle vara snällt om du ställde någon fråga till mig på min frågestund, Direkt länk här: http://picturethis.webblogg.se/2009/september/dont-think-so.html#comment

2009-09-09 @ 22:32:40
URL: http://picturethis.webblogg.se/
Postat av: Beppe

Men du varken såg eller kände någonting själv Stefan? Tror att endast känsliga "synska" människor kan se och höra å känna SPÖKEN OCH ANDAR....Jag saknar själv mina förmågor jag haft efter Majas död försvann de i princip helt vet ej varför hoppas de kommer åter känner mig HALV utan min synskhet den har hjälpt mig många gånger men också gett mig onödiga varsel å trubbel så på sätt å vis är det också skönt slippa höra numera....Kramiz:Beppe

2009-09-10 @ 16:38:19
Postat av: Stevie

hej Falköga!



Synd ja inte var där med Dig!

Då kunde jag talat om hur

många som finns där!



Kram Stevie

2009-09-12 @ 12:24:09
URL: http://www.metrobloggen.se/esthonianangel
Postat av: Stefan Falkelind

Beppe: Nej jag såg inget eller kände nåt men däremot så hörde jag saker.

2009-09-12 @ 16:52:46
URL: http://falkelind.blogg.se/

Kommentera inlägget här. Jag svarar på dina kommentarer på din blogg.:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adress till din blogg/hemsida:

Skriv vad du har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0