Åtalar honom för förtal och trakasserier

Nu är det gjort. Jag ringde nyss polisen och anmälde kille för förtal och trakasserier mot mig. Polisen sa att de inte kunde göra något eftersom det inte går under allmänt åtal. Sa jag får själv åtala honom vilket kommer att ske genom att jag gjort en polisanmälan nu. Det är skrattretande att vi har såna här skitlagar här i Sverige. Bara att beklaga. Men han kommer inte undan iallafall. Jag har vattentäta bevis mot honom och andra liknande domar att stödja mig på. Det här är lite vad han har skrivit i kommentarer till mina blogginlägg:

Att jag är alkoholist
Att jag fått sparken pga. av drickande
Att jag behöver uppsöka spykolog
Att jag förstör andras liv
Att jag förstört livet för en kille
Att jag är spykiskt sjuk
Att jag är en äcklig bög
Att jag har falskt CV
Att jag ser ut som ett missfoster
Att jag är vanskapt och missbildad
Att han ska bajsa på min grav
Att han ser framemot att jag dör
Önskar att jag blev utrotad
Att han säger till folk att de ska akta sig för mig pga. att han säger att jag är alkholist



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentarer
Postat av: annsan_s

Instämmer!

2010-04-14 @ 15:15:37
URL: http://annlouises.webblogg.se/
Postat av: Sandra Lantz

Bra där, Stefan!!

Äntligen. Stå på dig! Kraaaaaaaam!

2010-04-14 @ 15:28:36
URL: http://sodelicous.blogg.se/
Postat av: Kirsi

Bra Stefan....kanske han själv skall söka psykologhjälp för hatet han öser ur sig, hur kan man hitta så mycket ondska och hat till en annan person oprovocerat? stå på dig nu:) kram<3

2010-04-14 @ 15:33:57
Postat av: Jilina

åh sverige och våra lagar alltså.



jävla bra gjort av dig att anmäla denna kille. Jag har ju sett en del av kommentarerna du fått och jag tror jag vet vem det är du anmält.



Man ska inte tro man kan få komma undan med precis allt.



Jag hoppas att det kommer bli till din fördel när allt det här är över.

2010-04-14 @ 16:03:52
URL: http://www.jilina.se
Postat av: Dan o Stickan

Bra gjort! Det är ju jobbigt att driva ett enskilt åtal men vi står på din sida! Han är ju inte riktigt frisk. Han säger att han inte sprider skitsnack men det är ju precis det han gör! Hoppas han åker dit ordentligt. Han har ju själv "klippkort" hos polisen. Jag känner en hos polisen och de är riktigt trötta på människan som kommer varje vecka och ska anmäla nån... Suck... Det är en riktigt tragisk människa...

2010-04-14 @ 17:09:04
Postat av: Sanne

Kanner du den har killen? Bra att du gor nagonting at det!

2010-04-15 @ 09:58:10
URL: http://thaisweetchili.blogg.se/
Postat av: Fredrik Olausson

Det kommer att läggas ned, och jag står för vad jag sagt och att det inte är nått skitsnack.



Du utger dej att vara en person du inte är, och det inser dom flesta när dom möter dej irl och då inser dom också att allt du kallar skitsnack är fakta.



Dan och stickan därimot snackar riktigt skit, dom är ju inga hästar hemma eftersom dom inte vet vad dom talar om tillskillnad från mej efter som att jag är bättre än dom skithögarna som är fulla av skit

2010-04-15 @ 16:43:51
URL: http://fredrikolausson.blogg.se/
Postat av: Stefan Falkelind

Sanne: Ja jag känner honom väl. Tack.

2010-04-15 @ 20:38:56
Postat av: Fredrik Olausson

Fredrik Olausson om Åtalar honom för förtal och trakasserier:



Det kommer att läggas ned, och jag står för vad jag sagt och att det inte är nått skitsnack.



Du utger dej att vara en person du inte är, och det inser dom flesta när dom möter dej irl och då inser dom också att allt du kallar skitsnack är fakta.



Dan och stickan därimot snackar riktigt skit, dom är ju inga hästar hemma eftersom dom inte vet vad dom talar om tillskillnad från mej efter som att jag är bättre än dom skithögarna som är fulla av skit

2010-04-15 @ 20:40:04
Postat av: Hasse

Det bästa du kan göra är att stämma personen i ett civilmål i tingsrätten och yrka kränkningsersättning för förtal. Då slipper du driva ett brottmål, men domstolen kan ändå komma fram till att förtal har begåtts. Man kan även kräva att den som förtalat ska bekosta införande av domen i en tidning. En jurist som sysslar med förtal är b o m a n @ l a w y e r . c o m (se http://allmanhandling.webs.com ).

2010-05-03 @ 12:07:51

Kommentera inlägget här. Jag svarar på dina kommentarer på din blogg.:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adress till din blogg/hemsida:

Skriv vad du har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0