Tandläkaren igen

Ja då var det dax för tandläkaren igen. Trodde att jag inte skulle behöva traska dit förrän om ett bra tag men icke sa Nicke. En stor bit av ena framtanden hade lossnat och i underkäken hade det lossnat mellan två tänder. Jag protesterade mot att behöva betala för det eftersom jag tyckte det borde hålla bättre. Men se det gick hon inte med på men jag fick det billigare. 1 200 spänn gick det på. Jag fick kostnadsförslag på vad det skulle kosta att sätta i kronor. Måste göra det senare iallafall. Höll på att tappa andan. Över 73 000 riksdaler skulle kalaset gå på. Inte har jag dessa pengar inte. Men ska höra med soc om de kan bidra med några kronor. Fy fan vad det kostar att laga tänder.



Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentarer
Postat av: Dan

Jag gruvar mig för den dan det är dags för mig. För inte har man såna pengar inte... Det blir väl till att dra ut rasket och sätta i löständer... :-((

2010-04-14 @ 10:39:32

Kommentera inlägget här. Jag svarar på dina kommentarer på din blogg.:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adress till din blogg/hemsida:

Skriv vad du har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0