Vilken skitmat eleverna får

Sitter eller rättare sagt ligger i soffan och kollar på kändiskocken Jamie Oliver. Han besöker en skola i USA. Jag blir helt paff när jag ser vilken skitmat de serverar ungarna. Chickennuggets, pizza till frukost, pulverpotatismos osv. Sån mat hör inte hemma i skolan. Fattar inte att det tillåts. Blir förbannad när ena mattanten säger att maten är bra och nyttig. Vilket skämt. I skolan ska eleverna få mat lagad från basen. Inte så konstigt att alldeles för mycket av befolkningen i den här staden är överviktiga.


Foto: freefoto.com

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tittar oxå på det programmet å sett det förut sånt som vi äter nån gång i månaden äter dom till vardags

2010-08-21 @ 16:34:40

Kommentera inlägget här. Jag svarar på dina kommentarer på din blogg.:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adress till din blogg/hemsida:

Skriv vad du har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0