Redan less på Julen

Jag är redan less på Julen. Folk som stressar omkring för att handla julklappar och planera in julmiddagar. Det finns väl ingen tid på året när folk har så ont om tid som under Julen. Fast tanken är att vi ska koppla av och njuta. För de flesta blir det istället att de nästan kör slut på sig så de skulle behöva ledigt efter det hela. Helt bakvänt. Jag gillar inte den här högtiden. Man vill dra nåt gammalt över sig och krypa fram när det är över. Inga julklappar ska jag köpa och ingen julmiddag ska jag fixa. Men fira julafton ska jag göra hos mor och far. Hur ska du fira Jul?


Arkivbild 2010. Foto: Stefan Falkelind

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentarer
Postat av: Charina Änglaros

Håller enbart med dig, en enda stor... ÅNGEST... men ska vi hårdra det hela föddes jesubarnet den 25 dec och det tog 13 dagar efter att änglarna meddeladede 3 vise männen att ett barn var fött i Bethlehem, att nå fram med sina gåvor alltså trettonhelgen (13 reflektera nu över siffrorna) så egentligen har vi julafton på 13-helgen! Vad firar människor egentligen den 24??? Och vem skapar hysterin? som börjar i mitten på oktober redan... allt heligt är borta, det är endast köpmännens marknad idag...ex semlan som börjar säljas i november....

Önskar dig en skön kväll, kram

2010-12-15 @ 20:10:46
URL: http://cicki-jagochminatankar.blogspot.com/
Postat av: Anneli

Vi är bortbjudna till mor och far över jul =)

2010-12-15 @ 21:37:22
URL: http://resangenomlivet.blogspot.com/
Postat av: Anneli

Vi är bortbjudna till mor och far över jul =)

2010-12-15 @ 21:37:38
URL: http://resangenomlivet.blogspot.com/
Postat av: Nadia

Jag är inte heller ett fan av julen. Firar hemma hos svärföräldrarna så jag slipper julstressen. Bara att åka dit så är allt färdigt :) JUlklappar har vi köpt på internet så vi får dom bekvämt hemskickade :D

2010-12-15 @ 23:48:35
URL: http://www.prinsessanadia.se
Postat av: Jonnie

haha okej, de va ju synd :)

2010-12-16 @ 03:46:48
URL: http://www.Alwaysfabulous.se
Postat av: Skruttmärtha

Har du något kvar som du broderat?

Vi åker till äldsta dottern på julafton. Resten av julen blir lugn.

Har köpt julklappar på internet.

Jag pyntar en hel del till julen.

Ha en bra dag

2010-12-16 @ 08:11:06
URL: http://metrobloggen.se/voila
Postat av: Stefan Falkelind

Skruttmärtha: Jag vet faktiskt inte om nåt finns kvar. Det är smart att du köpt julklapparna på nätet. Bekvämt och så slipper man trängsel i affärerna.

2010-12-16 @ 09:14:57
Postat av: Nadia

Svar på din kommentar hos mig: Jag såg inte festen så jag kan inte riktigt uttala mig om den där vinhistorien. Vet man att hon inte drack alls på hela kvällen, eller var det bara så att tv råkade filma just när hon tackade nej till påfyllning?

2010-12-16 @ 11:05:43
URL: http://www.prinsessanadia.se
Postat av: lovisa

sv: tack så mkt!:)

2010-12-16 @ 13:00:02
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: bitte



Hej har just nu en tävling där 2 personer har chans att vinna varsitt presentkort på 1000 kr hos Nelly

2010-12-16 @ 15:45:37
URL: http://www.lovemercury.se/?p=1845
Postat av: Stefan Falkelind

Nadia: Ja jag vet inte heller hur vinhistorien var. men jag tror hon är på smällen.

2010-12-16 @ 17:21:51
Postat av: Anonym

Kommentarer från Facebook:



Monica Ferm: Det blir vad man gör det till. Här blir det lugnt och mysigt med barnen. Ett bra tillfälle att bara mysa tillsammans, äta lite gott, och bara VA

för 22 timmar sedan



Charina Änglaros:

Monica: Vet inte riktigt om jag kan hålla med dig idet... livet handlar mer om vilka möjligheter man har och inte vad man gör det till, man kan ha hur mycke som helst som man önskar få göra, men situationen kanske sätter käppar i hjulet för... det...lite djupare tänkt... och det du skriver att mysa tillsamman det är inte många idag som är förunt... det är mer en lyxvara idag, att var 2 och ha stark gemenskap med familjen...så kanske man borde se lite öppnare än bara tro att alla har som en själv...det är egentligen ett farligt tänkande ur psykologiskt prespektiv! Önskar en skön kväll!Visa mer

för 22 timmar sedan



Monica Ferm: Jag väljer att försöka se det positiva i allt. Även om det inte alltid är så lätt. Väljer att se glaset som halvfullt hellre än halvtomt. Trevlig kväll.

för 21 timmar sedan



Charina Änglaros: Monica: Oavsett utgångspunkt så gör dom flesta det...LER..och tacksam för det dom får även den hemlöse!

för 21 timmar sedan



Åsa Engman: Jag älskar julen...köper julklappar under året och börjar planera mat å sånt i november. Det är så härligt att fira med nära å kära med god mat, trevliga klappar, gemenskap å glädje. God jul!

för 21 timmar sedan

2010-12-16 @ 18:45:19

Kommentera inlägget här. Jag svarar på dina kommentarer på din blogg.:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adress till din blogg/hemsida:

Skriv vad du har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0