Jag anmäler polisen och jägaren

Telefonen ringde supertidigt i morse. Jag tänkte vem fasiken ringer så där tidigt. Tillslut svarade jag och där i luren var det Håkan på Radio Jämtland. Han berättade om gårdagens fiasko när en älg skulle avlivas ute på Storsjöns is. Den anlitade jägaren sköt 14 skott utan att älgen dog. En polishelikopter fick slutligen avliva djuret. Håkan ville ha med mig i direktsändning i radion så jag fick kommentera det i min egenskap som representant för Djurens Rätt i Östersund. Han skulle ringa upp mig 20 minuter senare vilket gjordes. Lite stressad blev man. Senare på förmiddagen ringde även TV4 Östersund och sent på eftermiddagen Länstidningen. Jag ska nu JO anmäla polisen för sitt agerande och även polisanmäla jägaren. Så det har varit en stressande dag för min del kan jag lova.



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Jilina

ojdå, fullt upp ser jag. Ja huvva vad jag blev arg igår då jag kollade på op.se . Hur i helvete tänkte dom!!!



Det skulle gå humant till. Men det var det verkligen inte. Stackars älg!



Bra du anmäler,

2010-05-06 @ 17:59:07
URL: http://www.jilina.se
Postat av: Martha

Bra Stefan att du gör en anmälan! Man blir bara så matt av sånt här!

2010-05-06 @ 19:53:39

Kommentera inlägget här. Jag svarar på dina kommentarer på din blogg.:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adress till din blogg/hemsida:

Skriv vad du har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0