Sms lån är bra och dåligt

Sms lån är både bra och dåligt. Behöver man pengar snabbt för att man ska köpa något är ett sånt här lån smidigt. Pengarna finns på kontot nästan omedelbart. Men man ska vara medveten om att lånetiden är på bara en månad och räntan är hög. Det är mycket lätt att hamna i en värre sits än man var i innan man tog ett lån. Det är också lätt att glömma bort att man faktiskt ska betala tillbaka hela lånesumman plus räntan, på en gång. Inte som ett vanligt lån där det blir en del av lånesumman varje månad. Jag har själv tagit ett sms lån för länge,länge sedan. Det fungerade mycket bra för mig. Inga problem. Det var super enkelt att fylla i ansökan och besked fick jag på ett ögonblick. Jag tycket det var så bra att jag kunde göra det eftersom jag inte kunde ta något vanligt banklån. Behöver man pengar snabbt och vet att man har pengar nästa månad att betala tillbaka. Ja då kan man gärna ta ett sms lån. Fast idagsläget skulle jag nog inte göra det. Anledningen är att jag inte har något akut behov av pengar ögona böj. Dessutom har jag inte så fet inkomst att jag skulle ha råd att betala tillbaka lånesumman vid ett tillfälle.


Foto: freefoto.com

Sponsrat inlägg.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här. Jag svarar på dina kommentarer på din blogg.:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adress till din blogg/hemsida:

Skriv vad du har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0