Protesten hjälpte

Det lönar sig ibland att protestera mot det man tycker är fel. Det gjorde Jennifer Huddleston när hon såg att en butik i Arkansas, USA valde att dölja omslaget på US Weekly. Orsaken var att Elton John och sin man poserar med deras bäbis. Flera kunder ansåg att bilden var stötande. Butiksinnehavaren täckte omslaget med skylten ”Family Shield. To protect young Harps shoppers.” Jennifer Huddleston tog en bild och lade ut på nätet och det resulterade till att censuren togs bort.
– Den här tog jag i min livsmedelsbutik. Jag blev chockad och förskräckt, skrev Jennifer Huddleston, rapporterar aftonbladet.se



Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här. Jag svarar på dina kommentarer på din blogg.:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adress till din blogg/hemsida:

Skriv vad du har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0