Får man bestämma själv?

Det är många gånger jag undrar över om det är ok att säga nej till saker som andra kräver att man ska ställa upp på? Det gäller saker som man inte lovat att göra och att man inte får betalt för det. Jag gör mycket och säger ja till mer. Men ändå när jag säger nej till att ställa upp på grejer så så kommer gnäll och krav att man gör för lite eller att man inte ställer upp. Vart ska man dra gränsen i ett engagemang? Får man bestämma själv vad man vill göra eller är det andra som styr över det? Jag bara undrar. Vem frågar mig vad jag tycker? Vem frågar mig om hur jag mår? Vem uppskattar det man gör? Vem klappar en på axeln och säger att det där gjorde du bra? Är det bara jag som inte behöver höra det för att jag har en viss funktion i sammanhanget? Men man är snabb på att gnälla och kräva ännu mera av mig. Ska jag ha dåligt samvete för att jag säger NEJ ibland? Aldrig i livet att jag ska behöva känna så.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentarer
Postat av: kloka m ;)

Det är så sjukt viktigt att säga NEJ ibland!



Annars äts man sakta men säkert upp, och folk förlorar respekten för en...





Fan.. jag blir så stolt.. Ibland är jag så KLOK ;)



2009-02-24 @ 09:45:09
URL: http://emigen.blogg.se/

Kommentera inlägget här. Jag svarar på dina kommentarer på din blogg.:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adress till din blogg/hemsida:

Skriv vad du har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0