Första burgaren

I dag var det en riktig premiär för mig på jobbet. Det kom in en stammis och han ville ha en burgare. Har faktiskt aldrig gjort en burgare på nåt snabbmatställe förut så nu skulle det bli premiär. Inte för att jag var överlycklig att få steka en likbit. Men man måste ju göra det i alla fall. Jag lyckades perfekt med den. Jippi, jippi!! Eftersom jag är vegetarian så blir det självklart en liten konflikt när jag jobbar på ett kebabställe. Jag är inte en person som mår illa över att se eller känna lukten av kött så därför klarar jag av att servera kebab och burgare. Kommer det in nån kund som undrar vad denne ska käka så rekomenderar jag falafel. Inte alltid men om jag får chansen. Jag serverar och gör hamburgare och försöker att inte tänka på att det är likbitar. Så hanterar jag  konfliken som är oundviklig. Jag skulle kunna vara så radikal att jag vägrade göra nåt med kött men då hade jag inte blivit kvar på jobbet nån längre tid. Hur skulle ni bloggläsare ha gjort?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Mats

Jag är också vegetarian, men jag skulle ha gjort precis som du. Man har inte så mycket att välja på. Eller hur?

2009-02-10 @ 00:12:31
URL: http://b-flatsblog.blogspot.coml
Postat av: m

Oväntat på nåt vis, att du jobbar på sånt ställe;-)



Men å andra sidan- alla behöver vi ju jobb och pengar, så och vad gör man liksom??





Fan.. snart dax för tandläkarbesök :-S



2009-02-11 @ 08:18:00
URL: http://emigen.blogg.se/
Postat av: Stefan Falkelind

Mats: Kul att du också är vegetarian. Nej valmöjligheten är ju begränsad.

2009-02-15 @ 00:33:45
Postat av: Stefan Falkelind

M: Ja jag förstår att vissa tycker att det är oväntat. Ja man behöver jobb och pengar så jag har inte så mycket att välja på. Bara att bita i äpplet.

2009-02-15 @ 00:36:30

Kommentera inlägget här. Jag svarar på dina kommentarer på din blogg.:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adress till din blogg/hemsida:

Skriv vad du har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0