Rundabords samtal om djurens rätt


M. Foto: Stefan Falkelind

Klev upp när B ringde. Bra så man kom ur sängen i någorlunda tid. Annars hade jag kunnat legat där än. Efter samtalet funderade jag på om det var nåt speciellt som jag skulle göra i dag? Hmm när jag kom inte på nåt. Plötsligt så dök det upp i skallen min. Det var ju en sak jag skulle göra i dag. Möte med Djurens Rätt. Ja just ja, tänkte jag. Det var ju det ja. Fixade till mig och traskade in till stan. Vi hade bestämt att vi skulle träffas på Cafe gamla tingshuset. M och hennes dotter slöt upp. Pratet handlade om allt från vanvård av djur till Yran tältet. Vi planerade hur Vego guiden skulle se ut. Det ska nämligen komma ut en sån som gäller här i Östersund. Det är många som tjatat om att de vill ha en sån så självklart ska vi göra en sån. Ett spännande projekt. Det finns ju så många restauranger som har vegetarisk mat fast inte så många känner till det. Sen kan man lätt glo i guiden och hitta vart man kan käka. Det ska också finnas med affärer där det finns vegomat att köpa. Det är alltid så himla skoj att träffa M för hon har alltid en massa bra ideer på vad Djurens Rätt kan göra här i stan. Jag blir verkligen inpirerad. En kaffe och sen så knallade jag hem i kylan. Har nästan blivit beroende av kaffe nu när jag jobbar.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentarer
Postat av: Linnea Malivéz

Har du bra självförtroende och/eller självkänsla? :)



Kram

/LM

2009-02-07 @ 18:48:57
URL: http://twistandshine.blogg.se/
Postat av: Stefan Falkelind

Ja jag har bra självförtroende och självkänsla.

2009-02-08 @ 21:59:01
Postat av: "Anna"

Bra initiativ med en vegoguide. Det behövs, när kommer den ut och var kan man hitta den?

Kan du inte ge lite tips redan här på bloggen vad det finns för restauranger.

2009-02-27 @ 14:01:33

Kommentera inlägget här. Jag svarar på dina kommentarer på din blogg.:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adress till din blogg/hemsida:

Skriv vad du har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0