Härligt museum vi har

Nu har det blivit kvällning. Kallt och rått ute. Min polare från Stockholm, S, är här på visit. Tyvärr så åker han hem imorgon eftermiddag. Klev upp och gjorde i orning frukosten åt oss. När jag är själv brukar jag inte idas göra nån frukost. Är så himla lat. Så det var omväxling som behövdes. Vi knallade in till stan i härligt solsken. Målet var Jamtli och museet. S ville att vi skulle kika lite där. Himla härligt museum vi har här i Östersund. Trodde inte det skulle vara så här stort. Man nästan gick vilse. Nog för att jag är lite vilse i pannkakan ändå he he. Det tog ett bra tag att gå runt och se allt spännande. De har verkligen fått till det stämningsfullt där. Kaffe blev det sen på det mysiga kafeet som de har. Vi hann också med en liten mini guidning inne i stan. Jo det var jag som var guiden. Man måste ju passa på att visa upp stan när man får stor främmande ända från huvudstaden. På hemvägen höll vi på att frysa ansiktena av oss. Det hade blivit riktigt kall må jag säga.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här. Jag svarar på dina kommentarer på din blogg.:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adress till din blogg/hemsida:

Skriv vad du har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0