Fika samtal på bibblan


Foto: Stefan Falkelind

Gav mig iväg för att fika med min kära och underbara författare P. Vi skulle ta en kopp kaffe på Arctura. Har aldrig varit där så det skulle bli spännande att få se utsikten. Den är ju så omtalad. Kom dit och tog hissen upp men det visade sig att det var stängt. Vad paff jag blev. Hade ju knatat ända upp dit. Träffade P utanför och vi tog bilen in till stan och bestämde att fikat skulle bli på bibblan. Ett mysigt cafe mitt i stan. Köpte pankaka. Längesedan jag åt det. Det var gott kan jag lova. Satt där och småpratade om hur vi hade det. Han håller på att skriva en ny roman så han har fullt upp och jag berättade om mitt nya jobb. Solen gassade så vi satt ute fast det var inte riktig sommarhetta än. Sen blev det en sväng förbi mitt jobb och sen hem. Några timmar kvar tills jag ska iväg och jobba natt. Visst blev bilderna bra? Är riktigt stolt över kaffekoppen.


Tärningen utanför bibblan. Foto: Stefan Falkelind

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här. Jag svarar på dina kommentarer på din blogg.:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adress till din blogg/hemsida:

Skriv vad du har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0