Äntligen händer det nåt hos facket

Fick brev från facket idag att de inte kunde agera vidare så att jag får min lön från min ex arbetsgivare. De menade att de inte hade underlag som kunde användas i en rättsprocess. Blev så jävla förbannad eftersom underlag finns. Det är ju bara att gå på lönebeskeden och kontrolluppgiften. Ringde min ombudsman och sa det. Han hade inte alla underlag som jag hade. Så jag ska skicka han dem så tar de tag i det här igen. Så nog har jag bevis på vad min ex arbetsgivare ljuger att han betalat mig i lön och vad som jag inte fått. Bara att räkna plus och minus.



Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentarer
Postat av: Jonnie

ja de e rätt, bara på dem och låt dem inte trampa på dig, sånt tycker vi INTE om

2010-02-03 @ 15:52:35
URL: http://www.Alwaysfabulous.se
Postat av: Niklas C

Hej.



Nu drar jag igång "Veckans blogg" igen efter en ganska lång paus. Jag tänkte bara fråga om du vill anmäla din blogg till den här omgången?



Om du vill det så kan du göra det via en kommentar i det här inlägget:

http://thelifeofniklasc.blogspot.com/2010/02/veckans-blogg-anmal-dig-har.html



Glöm inte att fylla i länken till din blogg i kommentaren bara =)



Ha en bra dag!



Förresten... Vill du ha ett mail varje gång jag startar en ny omgång så du inte missar att anmäla dig? Skriv isåfall din mailadress i kommentaren också.



Kram



(Jag skickar den här kommentaren till dig för att du har anmält dig en eller flera gånger förut i mina omgångar av "Veckans blogg")

2010-02-03 @ 16:46:37
URL: http://thelifeofniklasc.blogspot.com
Postat av: Jilina

Vilken jävla sits du sitter i :(. Jag hoppas och håller tummarna mina på att det till slut fixar sig. Himla trist för dig att få veta detta men även på samma sätt måste det vara skönt ändå då du vet att du faktiskt har underlag till det.



Uach usch



Skickar dig några styrkekramar.

2010-02-03 @ 18:48:04
URL: http://www.jilina.se
Postat av: Ingrid ♥

Hoppas det ordnar sig för dig. Detta var ju en seg dragen historia.

Kram Ingrid

2010-02-03 @ 19:43:27
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: TomasGidlöf.se

Trbg 2010 03 08



Unionen? Vad är det?

Det är väl mest ett bedrägeri.

Jag tror att Unionens enda verksamhet är att samla in pengar till funktionärerna.



Jag gick med i dåvarande SIF som sedan gått samman med HTF och sedan kallar sig för Unionen.



Läs adekvat information

på Unnionen.se (Ja, med fyra "n")



Unionen, tidigare SIF har inte velat hjälp mig med någonting.



Jag blev medlem 1986 men har nu gått ur.



Unionen har använt sina jurister för att i domstol hävda att ett fackförbund inte behöver bry sig om sina stadgar vilket de inte gör.

(Sthlm Tingsrätt sedan Hovrätt och HD vägrat. SIF/Peterson)



De tecknar inte ens avtal med arbetsgivaren för sina medlemmar. Jag har aldrig träffat någon som fått hjälp av SIF / Unionen



Unionen stöder myndigheterna mot mig som medlem.

Unionen stöder brott mot de mänskliga rättigheterna.

Unionen verkar uppleva sig som en myndighet vars uppgift är att motarbeta medlemmarna och understödja korruption i det så kallade rättsväsendet.



Praktiskt sett tycker jag att Unionen är en politisk kvinnorörelse.



Jag har jobbat under "Fabriks" , "Metall" , "Transport" och SIF



Det enda förbund som hjälpt mig är "Transport" men också de verkar nu ha chanserat.



TomasGidlöf.se

Trelleborg



2010-03-08 @ 20:57:57
URL: http://Gidlöf.se

Kommentera inlägget här. Jag svarar på dina kommentarer på din blogg.:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adress till din blogg/hemsida:

Skriv vad du har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0