Tjuvlyssna på sista Melodifestivallåtarna

Ja nu på lördag kör sista delfinalen i Melodifestivalen igång. Nu från Malmö. Nu kan du tjuvlyssna på bidragen här på min blogg. Jag håller på Pernilla Wahlgren och Peter Jöback. Pernillas låt går helt direkt vidare till Globen tror jag. Den är den bästa låten. Jöback är lika grym som alltid. Han klarar sig garanterat. Jag håller även tummarna för att Py Bäckman klarar sig. Inte för att den låten ligger på topp för min del. Utan mer för att jag känner Py sen många år tillbaka och hon är en av mina kvinliga idoler. vem håller du på?

1. Bidragets titel: Stop
Upphovsmän: Mikaela Stenström, Dimitri Stassos
Artist: Sibel
Lyssna på Stop

2. Bidragets titel: Magisk stjärna
Upphovsmän: Py Bäckman (musik, text), Micke Wennborn (musik)
Artist: Py Bäckman
Lyssna på Magisk stjärna

3. Bidragets titel: Human Frontier
Upphovsmän: Anneli Axelsson, Tobias Jonsson
Artist: NEO
Lyssna på Human Frontier

4. Bidragets titel: Thursdays
Upphovsmän: Peter Boström (musik), Thomas G:son (musik), Sharon Vaughn (text)
Artist: Lovestoned
Lyssna på Thursdays

5. Bidragets titel: This Is My Life
Upphovsmän: Bobby Ljunggren (musik), Kristian Lagerström (text)
Artist: Anna Bergendahl
Lyssna på This Is My Life

6. Bidragets titel: Jag vill om du vågar
Upphovsmän: Pontus Assarsson (text & musik), Daniel Barkman (text), Jörgen Ringqvist (text & musik)
Artist: Pernilla Wahlgren
Lyssna på Jag vill om du vågar

7. Bidragets titel: Idiot
Upphovsmän: Per Aldeheim, Niklas Jarl
Artist: Noll disciplin
Lyssna på Idiot

8. Bidragets titel: Hollow
Upphovsmän: Anders Hansson, Fredrik Kempe
Artist: Peter Jöback
Lyssna på Hollow


svt.se


Läs även andra bloggares åsikter om melodifestivalen, artister, musik, tävlingar

Kommentarer
Postat av: attis

Hallojsan vännen. Jag har legat på latsidan ett tag här. Hoppas allt är bra med dej. Har ännu inte tittat på melodifestivalen. Ska försöka göra det i helgen. Ha en skön fredag.

Kramen

2010-02-26 @ 13:10:21
URL: http://attisblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här. Jag svarar på dina kommentarer på din blogg.:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adress till din blogg/hemsida:

Skriv vad du har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0