Konstig fråga jag fick

Blev lite sugen på korv och bröd så jag tog på mig och började gå mot affären. Halvvägs mötte jag en kvinna som kanske var i 50 års åldern. I handen hade jag en påse med pantflaskor. Hon tittade på påsen och kläckte ur sig.
- Har du hittat pant på vägen?
- Ja,svarade jag och skrattade till.
Mer för att det var en så dum fråga. Kände inte ens henne. Vad trodde hon egentligen jag hade fått flaskorna ifrån? Man brukar ju bära pantflaskorna till affären eller hur. Inte hittar man de efter vägen inte. En lustig prick det där.


Arkivbild. Foto: Stefan Falkelind

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentarer
Postat av: Kirsi

Jepp, brukar oxå panta det som samlas hemma men plockar inte från gatan,vilket damen ifråga kanske gör:)

2010-07-04 @ 19:49:09
Postat av: Anonym

Haha

2010-07-04 @ 23:10:25
Postat av: Bengt Alexandersson

Var du sugen på KORV??? Är inte du vegetarian??? Men det förstås kött är ju bara "förädlat gräs" = koL Ljus&Värme:Beppe

2010-07-07 @ 19:03:00
Postat av: Stefan Falkelind

Beppe: Jo jag är vegetarian men det finns sojakorv vet du.

2010-07-08 @ 15:22:53

Kommentera inlägget här. Jag svarar på dina kommentarer på din blogg.:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adress till din blogg/hemsida:

Skriv vad du har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0