Snyggstenarna som blev fulstenar

Idag gick jag genom vårt nya miljontorg. De gula stenarna var blottade eftersom det är värme under dem. Innan torget byggdes var det en livlig disussion om vilka gatustenar man skulle anlägga. Till slut blev de de här gula stenarna. Jag kan säga att de var svindyra och fick specialbeställas. och vad ser jag nu? Jo det ser ut som de har legat där i minst sjutio år. Skitiga och fula. Det hade varit bättre att vår kära kommun hade använt våra skattepengar på ett bättre sätt. De hade kunnat köpt mycket billigare stenar istället som hade varit mycket snyggare. Men kommunpamparna lyssnar inte på oss medborgare. Snyggstenarna blev fulstenar.



Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här. Jag svarar på dina kommentarer på din blogg.:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adress till din blogg/hemsida:

Skriv vad du har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0